Det finns företag som sköter sina affärer på ett utomordentligt sätt, så finns det de som bara blåser dig ur stolen. Jag ska börja från början.

Fria Ligan var tidigt ute med att crowdfunda ett nytt rollspel. Detta var precis i början av den våg som skulle förändra hur Svenska rollspel kommer till marknaden. För den intresserade läs här.

Spelet som Fria Ligan skulle lansera var Mutant: År Noll. En ny version av en av mina två absoluta favoritvärldar att rollspela i. Jag blev helsåld på det som presenterades och gick all in på en gång. Genom att kliva in på en av de högre nivåerna var en av de bonusarna jag fick att jag skulle målas upp som en del av boken. Jag blev talangen ”Helare” och det blev helt galet snyggt! I regelboken är det på sidan 76. (Bilden bredvid med bakgrund ordnade Marisha i present till mig, så kärlek till syster i detta inlägg med <3)

 

Bortsett från att spelet var bra, leverenser kom i tid (något som långt ifrån alla crowdfundingkampanjer lyckas med) så var min bild galet snygg. Det var också här jag började krångla.

För varje sak levererades inte bara i fysisk form, utan även i digital. Detta levererades i form av nedladdningslänkar som gäller i 15 dagar. Jag har hittills över loppet av de två crowdfundingkampanjerna (Mutant: År Noll och Mutant: Genlab Alfa) lyckats missa 4 såna här länkar där jag bett om nya. Varje gång har jag fått ett mail tillbaka med en ny länk och ett ”Ingen fara”. Varje gång inom en timme.

Den största missen från min sida var dock när Genlab Alfa levererades. I min nivå så ingick det en riktigt snygg t-shirt. När paketet kom hem så dansade mina fingrar över paketet darrande av förväntan på det sätt som de endast kan göra när en låda fylld av härliga nördigheter ska öppnas. När tejpen var av blev min första handling att prova t-shirten och besvikelsen blev total. Large som vanligtvis är min storlek var i detta fall en magtröja med livremsfunktion. Jag la den åt sidan och tänkte att jag skulle ta tag i det och be om en ny, något jag ganska snart glömde när jag slukades av regelboken.

Jag fortsatte sedan att glömma detta i nästan 4 månader. När jag städade igenom min privatmail så hittade jag den fjärde länken jag missat att ladda ner och samtidigt som jag bad om en ny påpekade jag att t-shirten jag fått varit väldigt liten och frågade försiktigt om det fanns någon möjlighet till att lösa det. Återigen kom ett svar med blixtens hastighet som gav mig en ny länk och meddelandet ”En ny t-shirt är på väg!”

Alltså. Fria Ligan levererar inte bara rollspel av hög kvalitet, de är ett företag som sköter kundservice med bravur. Felet har varje gång varit mitt, lösningen har lika säkert och utan fördröjning levererats av dem. Jag hade lika gärna kunnat sitta här utan digitala filer och med en för liten t-shirt, utan att ha någon att vara arg på. Så ett fantastiskt stort tack!

 

Just det! På frågan om jag skulle skicka tillbaka den t-shirt som var för liten för mig fick jag svaret ”Ge den till någon som förtjänar den.” Har du läst hela denna text om hur fantastisk Fria Ligan är så är du en av dem som förtjänar det! Dra ett mail med din adress till charles@metzmaa.se så kommer jag att lotta bland alla som skickar in. Storleken är alltså en Large men i verkligheten mer en Medium.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *